sobota, 26 grudnia 2009

patera w butelkowej zieleni


Szkliwo "butelkowa zieleń" firmy BOTZ.


Odciśnięty motyw koronki.



TA!DAM! Oto wykazuję aktywność świąteczną... jakąś trzeba wykazać :] Wczoraj był spacer, ale dziś tak wieje, że nie ma opcji... Chociaż dziś trzeba wrócić od rodziców do Warszawki, do swojego domku.

Ale miało być co nieco o butelkowej zieleni na nowej ceramicznej paterze. Ów kolor, to nowy nabytek naszej pracowni ceramicznej, który od razu został przeze mnie przetestowany. Paterę zrobiłam z jasnej gliny z odbitą koronką, dodatkowo powycinaną po brzegu. Trochę się nad nią namęczyłam i cieszę się, że szkliwo wyszło, poza małymi bąbelkami powietrza (niestety - łatwo powstają przy natryskiwaniu, a po wypale tworzą dziurki). Butelkowa zieleń (wypał na 1020-1080 stopni) jest lekko transparentna i zachowuje się trochę jak roztopione szkło - przy stygnięciu zostawia delikatny efekt spękań jak crackle.
Kolor piękny opalizujący trochę w oliwkę, trochę w fiolet. Oceńcie sami.
Ja jestem zadowolona z efektu :]

1 komentarz:

  1. wygląda rewelacyjnie, jakby rąbek był rzeczywiście ażurowy. Zachwycam się.

    OdpowiedzUsuń